Verzenden & retourneren

Informatie over verzending 

Verzendkosten NL

Voor het sturen van een pakket binnen NL rekenen wij € 7,95 verzendkosten.
Voor het sturen van een brievenbuspakketje binnen NL rekenen wij € 5,50 verzendkosten.

Wanneer u een bestelling via de webshop doet met een bedrag van meer dan € 100,- verzenden wij gratis (binnen Nederland).

Gratis verzending bij een bedrag van meer dan € 100,- geldt niet voor bestellingen via de mail en telefoon. 
Daarvoor moeten wij verzend- en afhandelingskosten rekenen omdat hier veel extra handelingen bij komen kijken.


Zodra er een verzendlabel voor uw bestelling wordt aangemaakt ontvangt u een Track & Trace code via het opgegeven e-mailadres. 

Manieren van bezorging en levertijden

Wij verzenden de meeste bestellingen via Post.nl 

Bij het aanmaken van de adressticker krijgt u per e-mail een bericht dat het pakket op de post gaat, en kunt het pakket volgen via Track & Trace.

Als u niet thuis bent biedt Post.nl het pakket 2 opeenvolgende dagen bij u aan. Als u er de 2e dag ook niet bent, krijgt u een afhaalbericht. Hiermee kunt u de zending binnen 3 weken afhalen op het in het afhaalbericht genoemde postkantoor.

Als u niet aanwezig bent wordt  het pakket vaak aangeboden bij de buren. U ontvangt dan een kennisgeving waarin staat op welk huisnummer het pakket afgeleverd is. Wilt u niet dat de postbode het pakket aflevert bij de buren, laat ons dat weten, dan  zorgen wij ervoor dat het bij u wordt afgeleverd.

Afhaaladres

U kunt bij het afrekenen ook kiezen voor een afhaaladres bij u in de buurt.

 

Levertijden

De meeste artikelen hebben wij op voorraad. Artikelen die direct leverbaar zijn uit onze voorraad proberen wij de volgende werkdag of de dag daaropvolgend bij u (in Nederland) te laten bezorgen. Bestellingen geplaatst vóór 15:00 uur sturen wij dezelfde dag op. Het kan gebeuren dat het ons wegens drukte of noodzakelijke aanpassing aan een instrument niet lukt om een bestelling dezelfde dag nog te verzenden. Als u op vrijdagmiddag na 15:00 uur een bestelling plaatst sturen wij deze de maandag daarop. 

Als een artikel niet op voorraad is, nemen wij contact met u op. Artikelen die wij in onze werkplaats maken of aanpassen nemen soms meer tijd in beslag.

Wij doen ons best om, indien mogelijk, alles in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

U kunt een artikel of een bestelling annuleren als dit artikel niet leverbaar is. Uiteraard komt voor een geannuleerd artikel de betalingsverplichting te vervallen. Als u al betaald heeft, dan storten we het bedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening.

Vertraging tijdens verzending

In uitzonderlijke gevallen doet het vervoersbedrijf in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heeft u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is betaald nog niet ontvangen? Neem dan contact op met ons. 

Voor bestellingen die verzonden worden naar België en Duitsland geldt in het algemeen een levertijd van 5 werkdagen. Voor andere landen gelden verschillende levertijden, afhankelijk van het land. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen.

Buiten de EU zullen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

 

Kosten verzending naar buitenland

Je kunt bij het afrekenen direct zien wat de verzendkosten zijn.

 

Retourneren, defecten, garantie

Mocht het product niet aan je verwachtingen voldoen, dan mag je het zonder opgave van reden retour sturen of omruilen, mits ongebruikt, onbeschadigd en, voor zover mogelijk, in de originele verpakking. Volgens de wet Kopen Op Afstand heb je 14 dagen retourrecht na ontvangst van het artikel. Wij bieden 30 dagen tijd om te bedenken of je het artikel wel of niet wilt behouden. Je betaalt zelf voor de retourzending, tenzij het geleverde defect of beschadigd was bij aankomst. Controleer dus bij ontvangst van je bestelling direct of de verpakking intact is, en of de artikelen in orde zijn. Bewaar a.u.b. onze originele verpakking gedurende 30 dagen.

Bij de retourzending dien je het ingevulde retourformulier mee te sturen. Zonder retourformulier wordt de retourzending niet in behandeling genomen. Indien je een product wil omruilen, vermeld dan bij opmerkingen op het retourformulier welk artikel je wenst. Houd met de volgende zaken rekening:

  • De melding van de retour dient binnen 30 dagen na bezorgdatum schriftelijk te worden gedaan op [email protected].
  • Een kopie van de factuur en het ingevulde retourformulier dient in de retourzending aanwezig te zijn. Vermeld hierbij tevens of je volledig af wilt zien van de bestelling en het aankoopbedrag van het product teruggestort wilt hebben, of dat je het onderdeel wenst te ruilen tegen een ander artikel (eventueel met bij- of terugbetaling van het verschil).
  • De retourzending dient binnen 14 dagen nadat de melding van retour is gedaan bij Stiggelbout Slagwerk te zijn ontvangen.
  • Als een of meerdere artikelen defect of beschadigd bij de klant zijn geleverd vergoeden wij de kosten van het retourneren. Bij voorkeur sturen wij een retoursticker via de e-mail. Als dat niet kan vergoeden wij de verzendkosten, waarvoor we het standaard geldende tarief hanteren voor verzending van pakketten via PostNL (binnen Nederland maximaal € 7,95).
  • Indien een aan ons teruggestuurd product gebruikssporen bevat, of is beschadigd, wordt een retour niet geaccepteerd en volgt geen restitutie van de aankoopprijs.
  • Gebruik altijd de verpakking waarmee wij het artikel(en) gestuurd hebben.

 

Retouradres:
Stiggelbout Slagwerk
Ulgersmaweg 27
9731 BJ Groningen